DIY Acid Washed Denim Jacket

Köpte den här jackan för 75 kr på secondhand.
Med lite inspriation och kreativitet så gjorde jag den här tråkiga jackan till min egna helt unika jacka.


Med hjälp av en sprayflaska och blekningsmedel så sprayade jag ner hela jacka med det tills jackan blev ljusare. När jackan var så ljus jag ville ha den så tvättade jag den enskilt i tvättmaskinen på kalltvätt. Sedan lät jag den torka under natten.

Så här fräck blev den efter jag blekt och trashat den lite.
Om man vill ha effekten jag fick med blandat av mörka och ljusa färger så måste man använda en sprayflaska och spraya i olika omgångar.

Sen satt jag på nitar lite här och var. ( 10st för 5kr på secondhand)

Där efter bombade jag jackan med allt möjligt jag kunde hitta hemma som jag tyckte var snyggt. 

Ganska sjukt vad man kan skapa för något under 100 lappen.
Är jätte nöjd med jackan och kommer definitivt användas flitigt i sommar! 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0